تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
بی قضاوت بخوانید..


یه بنده خدایی هست که خیلی مذهبیه و اینا. بعد اومده بود اینارو واسه من تعریف میکرد: اینکه دخترداییشو به قصد ازدواج میخواد و اینا. بعد الان دختره دانشگاه قبول شده. اومده میگه من همون دختر قبلی رو دوست دارم نه اینی که الان شده. الان همه ی فکر و ذکرش شده ابرو برداشتن و چادر برداشتن. دیگه خراب شده و اینا!!! بعد اینم میگه بعد 21 سال رفتم واسه اولین بار باهاش حرف زدم در حضور خالم! گفتم اگه ابرو میخوای برداری، در حد تمیز کردن باشه. مانتوهات رنگی نباشه. مشکی باشه تا زیر زانو و ..... این حرفا. 

یعنی واااقعااااا دلم میخواست سرمو بکوبم تو دیوار از دست یه جماعتی که هنوز که هنوزه لباس رنگی و ابرو برداشتن واسشون گناه کبیره محسوب میشه. که هنوز که هنوزه جای دخترا تصمیم میگیرن انگاری اون دختره خودش عقل نداره که بفهمه. انقدر طرفو محدود میکنن و تحت فشار میذارن که گند قضیه از یه جای دیگه دراد. خب معلومه وقتی انقدر به یکی بگی سمت یه چیزی نرو، کنجکاو میشه و بدتر سمتش میره! واقعا نمی فهمم طرز فکر یه عده کی قراره درست بشه. بابا بخدا از دید اسلام هم بهش نگاه کنی، رنگی پوشیدن و ابرو برداشتن گناه نیست :|

تجربه ثابت کرده اونایی که توی فضای محدودتر و بسته تری زندگی کردن، توی دانشگاه تا سر حد امکان تلافیشو دراوردن!


نکته ی بعدی هم اینه که واقعا من طرز تربیت کردن بعضی خانواده ها رو درک نمیکنم. طرف حداقل 18 سالشه که اومده دانشگاه ولی هنوز با ابتدایی ترین مسائل اداب معاشرت مسئله داره. هنوز که هنوزه سلام و احوال پرسی کردن بلد نیست یا واسش سخته. واقعا چرا؟! یه عده که اجتماعی بودنو منافی حجب و حیا میدونن!!! یه عده هم که کلا فقط به بچه هاشون درس خوندن یاد دادن. بعد طرف تنها کاری که تو کل عمرش بلده فقط درس خوندنه. زندگی کردن تو جامعه که هیچ، سلام کردن هم یاد نگرفته. بابا بخدا موفق ترین ادما توی زمینه ی تحصیلی هم نیاز دارن تو جامعه و در ارتباط با بقیه زندگی کنن. کسی که نتونه اجتماعی باشه، حتی اگه درسخون ترین و با استعدادترین هم باشه، تهش فقط یه ادم گوشه گیر و منزوی میشه که نمیتونه با کسی کنار بیاد. و شک ندارم مثلا یهو عاشق اولین ادمی که سر راهش قرار میگیره میشه و بعد یه عالمه اشتباهی که کل زندگی ادمو تحت تاثیر قرار میده. 

داداش من از قبل اینکه مدرسه بره، اگه به محض اینکه کسی رو میدید نمی رفت جلو باهاش دست بده و احوال پرسی کنه، تو خونه کلی باهاش بحث و مذاکره داشتیم که باید اجتماعی باشی. یا من با همه ی پرروییم، هنوز که هنوزه از نظر خودم و خانواده به قدر کافی اجتماعی نیستم! بعد یه عده هنوز تو سلام کردنش موندن. به طرف سلام میکنی، یا سرشو میندازه پایین و میره یا عین بت نگات میکنه :| 


اگه قراره به زودی برید دانشگاه، لطفا لطفا ترم یک عاشق نشید! و اینکه عین زامبی ها برخورد نکنید! بقیه دخترا و پسرای کلاستون هم مثل شما ادمن! میتونید باهاشون سلام و احوال پرسی کنید، معاشرت کنید و خیلی چیزای دیگه.. هیچکس به صرف رشته ی خوب قبول شدن یا درسخون بودن موفق نمیشه. زندگی خیلی فاکتورای دیگه هم داره بخدا..

چپ دست ۱۷ شهریور ۹۶ ، ۲۰:۰۸ ۸ ۲۵۸

نظرات (۸)

  • تنها همدم ماه
    چهارشنبه ۲۲ شهریور ۹۶ , ۱۱:۲۶
    وای من دقیقا همینجوری ام منزوی و گوشه گیر و خجالتی :((
    • author avatar
      چپ دست
      ۲۲ شهریور ۹۶، ۱۴:۲۱
      بنظرم خیلی خیلی کار کن روی اخلاق و اجتماعی بودنت :-)
  • Iiiiiiii
    شنبه ۱۸ شهریور ۹۶ , ۰۱:۱۲
    اصلا خود اسلامم گفته مشکی پوشیدن کراهت داره برای لباس اینجور ادما به نظرم بیشترسنتی وبافکربسته هستن تامذهبی اسلامی که دارن تاحدزیادی بهشون ارث رسیده ومطالعه ای نداشتن براش برای همینم چون مهر مذهبی خورده بهشون دیدبدی ازاسلام به بقیه میدن چقدر حرصم گرفت ازاین پسره 
    • author avatar
      چپ دست
      ۱۸ شهریور ۹۶، ۰۹:۰۷
      اره قبول دارم. بیشتر از مذهبی بودن، خانواده های سنتی هستن.. ولی خب خودشون میگن چون اسلام گفته و ...
  • Dr. Nelii
    جمعه ۱۷ شهریور ۹۶ , ۲۲:۳۲
    منم اینجور آدما رو میبینم خیلی حرص میخورم،اه اه اه
    خانواده ی مادریم هم تا حد زیادی این مدلین و من تو جمعشون اذیت میشم.
    خانواده پدریم خیلی خیلی آزاد تر و راحت ترن،تقریبا تا حدی شبیه شما شاید باشن البته یکی دو درجه کمتر.
    برای همین از نظر خانواده ی مادریم،من چون طبق معیارهای خانواده پدریم هستم،نمیتونم دوست و همنشین خوبی برای دختراشون باشم.حس می کنن من دختراشون رو منحرف می کنم:/
    ولی مهم نیست،من جوری زندگی میکنم که خودم قبول دارم.
    • author avatar
      چپ دست
      ۱۷ شهریور ۹۶، ۲۲:۴۴
      گاهی وقتا کنار اومدن با تفاوتای فرهنگی و خانوادگی خیلی خیلی سخت میشه.
  • Khormaloo 🍬
    جمعه ۱۷ شهریور ۹۶ , ۲۱:۵۹
    اصلن درکشون نمیکنم اینایی که ابرو برداشتنو کار زشت و قبیحی میدونن:||طرف برگشته بهم میگه از بابات خجالت نمیکشی ابرو برمیداری:/ ایا بابام وقتی صورتشو اصلاح میکنه باید ازمن خجالت بکشه؟://
    • author avatar
      چپ دست
      ۱۷ شهریور ۹۶، ۲۲:۰۱
      واااااای. جوابت عااالیییی :-)))))))))))
  • x
    جمعه ۱۷ شهریور ۹۶ , ۲۱:۲۵
    بی خیال ! دنیا در وتخته های جفت زیاد داره :)) من از هر دو جنس ادم هایی رودیدم که طرز تفکرشون خیلی بسته و عین هم بوده !خیلی هم هم خوشحالن کنار هم !!مشکل فقط مال وقتیه که ادم هایی با فرهنگ و طرز تفکر متفادت کنار هم قرار بگیرن 

     مردایی هستن که فقط زن های حرف بشنو میخوان و زن هایی هم هستن  که یه مردی میخوان که در مورد تک تک موارد زندگی شوهرشون بهشون امر و نهی کنه. ... دیدم که میگما .... همکلاسی داشتم مثلا فرزند اول خانواده بود و باید مستقل می بود !بعد ازینایی بود که 18 سالگی عقد کرده بود . یه بار بهش گفتم فلان ااتوبوس ها هم دم دانشگاه میرن ها ... گفت نه بابام گفته فقط سوار همین اتوبوس های ااین طرفی بشو :|||||
    یا مثلا همیشه باباش یا شوهرش میاوردنش دم حوزه امتحانی (در مقطع دانشگاه!) یه بار که نه باباش بود نه شوهرش , درس سه واحدی رو افتادچون تا حالا تنها نیومده بود و بلد نبود چجوری باید بیاد .... بعد کلا هم همش اخم می کرد هیچ وقت ندیدم با کسی سلام خشک وخالی کنه .... من دیگه  خیلی با احتیاط و از در سیاست واردشدم تونست باهام ارتباط برقرار کنه ... بعده ها که تونست بهم اعتماد کنه و باهام حرف بزنه گفت بابام بهم گفته با دوستات بیرون نرو می گفت بهش میگم بابا دوستام مثل خودم چادری هستن می گفت بابام بازم میگن نه باهاشون جایی نرو هم مسیر نشو !همین ادم اگر می دید دو تا دختر دارن با هم صحبت میکنن و میخندن , اخم می کرد چپ چپ نگاهشون می کرد می گفت اینا چقدر جلفن !
    خب ببین نباید این ادم ها رو سرزنش کرد من خودم با تمام غیر اجتماعی بودنم(!) , بازم این مدل ادم ها رو درک نمی کردم بعد دیدم یکمی هم حق دارن  شرایط خانوادگیشون و فرهنگیشون اینطوری اقتضا می کنه , همین همکلاسی ام .. وقتی بابایی داشته باشی که حرف زدنیه دختر رو با همکلاسی هم جنسش بد میدونه, وقتی خندیدن رو گناه میدونه , وقتی وقتی وقتی !خب در درجه اول به نظرت یه فرزند خانواده از کی الگو میگیره ؟ این ادم ها حتی وقتی هم به خودشون بیان و حتی بفهمن دارن چقدر رفتارهاشون از نظر اجتماعی رد شده اس , بازم خیلیییی زمان نیاز دارن واسه هر اپسیلون تغییر و اصلاحی تو رفتارهاشون 
    • author avatar
      چپ دست
      ۱۷ شهریور ۹۶، ۲۲:۰۴
      اره بابا میدونم. عاشق پسر غیرتی هستن که نذاره هیشکی نگاه چپ بهشون بکنه و این خزعبلات...کلا فانتزیاشون این شکلیه!
      بنظر منم کاملا مقصر خانواده ها هستن. تفاوتای فرهنگی وحشتناکن...
  • لیمو جیم
    جمعه ۱۷ شهریور ۹۶ , ۲۱:۰۶
    خود اسلام هم گفته سفید بپوشید اصن! 
    یه عده واقعا به توجیه شدن نیاز دارن 

    +روابط این چنینی که نگو:/ واقعا وقتی با یه سلام و احوال پرسی ملت فکر میکنن خبریه خب چاره چیه؟! 
    • author avatar
      چپ دست
      ۱۷ شهریور ۹۶، ۲۲:۰۲
      نه توجیه نمیشن. دیگه اخرش با این شخصی که داشت درد و دل میکرد دعوا کردم. اخرش هم هیچی :|

      +وقتی ببینن تو با همه همینطوری توجیه میشن :-)
  • هیزل گریس
    جمعه ۱۷ شهریور ۹۶ , ۲۰:۱۷
    من ترم یک ب همه ی کلاس سلام اینا میدادم و درنهایت مضحکی پسرا فکر میکردن خبریه! ///////:
    اینارو کی میخایم یاد بگیریم ما!؟
    • author avatar
      چپ دست
      ۱۷ شهریور ۹۶، ۲۰:۲۰
      وای. بعضیا فااااجعن بخدا. مثلا شب تا صبح دارن با هم چت میکننا.بعد صبحش تو دانشگاه همدیگرو میبینن به هم سلام نمیکنن!!!
      ببین ما چقدر بدبختیم تو مرحله سلام کردن موندیم. دغدغه های بچه های سه چهار سالست بخدا!
  • life around me
    جمعه ۱۷ شهریور ۹۶ , ۲۰:۱۵
    چند وقت قبل تو آرایشگاه داشتم ابرو برمیداشتم.یه دختر دبیرستانی با مادر شوهرش اومد بود...گویا هنوز نامزد بودن و مادر شوهره اومده بود شاهد باشه تا آرایشگر،زیادی ابروها رو نازک نکنه:/
    بعد دختره برگشت به من گفت چندتا بچه داری?خندیدم گفتم عزیزم من هنوز مجردم!!
    هیچی دیگه با اینکه اقلا 7_8سال کوچیکتر از من بود،رو کرد به مادرشوهرش خیلی عاقل اندر سفیهانه گفت چقدر دنیا خراب شده.دیگه نمیشه زن و دخترو از هم تشخیص داد?
    من?غش غش زدم زیر خنده:|
    • author avatar
      چپ دست
      ۱۷ شهریور ۹۶، ۲۰:۱۸
      وااااااااااای :-))))))))))))
      واقعا هم دنیا خراب شده. چرا چارده سالگی ازدواج نکردی ؟! چه معنی میده دختر انقدر خونه باباش بمونه :|||| چه معنی میده دختر مجرد ابرو برداره؟؟؟؟؟!!!!!!! واقعا که.. همین کارارو میکنی که هیشکی نمیاد بگیردت دیگه :-)))))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

خنک آن قماربازی که بباخت آنچه بودش
بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

دنبال کنندگان بیانی